Disse betingelser er gældende for de webshops som drives af virksomheden BestShops. Denne skrivelse er derfor gyldig såfremt du handler på en af følgende webshops:

logo_2          pricedown logo

juledug.dklogo           carbon-1.black_

Betaling

BestShops modtager betaling via PensoPay, hvor du trygt kan betale med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. BestShops har ansvaret for at transaktionen forløber fejlfrit.

PensoPay krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PensoPay.

Kortholder skal oplyse kortoplysninger, herunder CVV2/CVC2 (de 3 cifre på bagsiden af kortet), adresse, email og telefon nummer, når der handles en webshop som hører under BestShops.

Levering

BestShops prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 14:00 bliver afsend senest den efterfølgende hverdag. I mange tilfælde vil ordren dog blive afsendt den samme dag. Dog skriver vi 1-4 dages leveringstid, da det sjældent sker at varen skal bestilles hjem, før bestillingen kan afsendes.

BestShops sørger for levering med GLS (med mindre andet aftales) til modtager. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den lovede leveringsdato. GLS har en leveringssikkerhed er minimum 97% for pakkepost (statistikken er baseret på egne erfaringer). BestShops kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender BestShops naturligvis en ny leverance uden beregning – eller udsteder en tilbagebetaling såfremt varen ikke længere lagerføres. Pakker leveres kun indenfor Danmarks grænser.

Reklamationsret

BestShops yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles BestShops indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder BestShops returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

BestShops

Pilevadvej 15

5800 Nyborg

Email: jonas@bestshops.dk

Tlf.: 30735525 (sms)

cvr.: 33901356

(DER SKAL ALTID LAVES EN AFTALE MED OS, INDEN RETURNERING AF VARER – SÅ VI KAN SIKRE OS AT DIN RETURNERING BLIVER BEHANDLET KORREKT HOS OS)

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter at fejlen eller manglen er konstateret – maks 2 måneder.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker altid ved bankoverførsel, og BestShops har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot indpakke varen forsvarligt og returnere den i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor 14 dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Ved fortrydelse straks, eller kort tid efter køb fra vores webshop, bør du informere herom hurtigst muligt på jonas@bestshops.dk eller tlf.: 30735525 (sms), hvorved vi måske kan nå at annullere afsendelse. Dette vil spare både dig og os for tid samt udgifter til forsendelse.

Fortrydelsesret ved køb af specielt tilpassede varer

Hos bestshops handler vi med flere specielt fremstillede produkter. Herunder forskellige typer af duge, som bliver afskåret på længde efter kundens ønske, samt runde duge, der klippes i en bestemt diameter efter kundens ønske. Desuden sætter vi tryk der på flere af vores produkter, herunder julepynt med foto og julegaver med foto. Disse produkter er specielt fremstillet eller tilpasset den enkelte kunde, og er derfor ikke salgsbare til andre kunder. Det betyder at der ikke er nogen fortrydelsesret for specielt fremstillede produkter. Bemærk at kunden stadig er i sin fulde ret til at reklamere såfremt der er fejl eller mangler ved produkter. Kunden er altid velkommen til at kontakte os for spørgsmål og uddybende informationer, inden der bestilles en specielt tilpasset vare hos os.

Aldersgrænse

Vores webshop har ingen aldersgrænser, men køb er kun muligt med gyldigt betalingskort. Vi henviser til betalingskortudbyderne for flere detaljer om deres brug og aldersgrænser.

Tilmedling af nyhedsbrev

På flere af vores webshops, giver vi kunden muligeden for at tilmelde sig vores nyhedsbrev. Nyhedbrevet bliver maks udsendt 4 gange pr måned. Kunden kan til hver en tid framelde nyhedsbrevet, ved at klikket på linket nederst i en af de tilsendte nyhedsbreve. Såfremt der skulle opstå komplikationer, kan kunden også henvende sig til os, for at få fjernet sin email adresse fra vores nyhedsbrev.

Konkurrence ved tilmelding af nyhedsbrev

I nogle tilfælde lover vi at kunden kan vinde 500 kr til en af vores webshops, ved tilmelding af vores nyhedsbrev. Dette tilbud står vi stolt indenfor. Vilkårende for konkurrencen er således: Hver gang vi har 1000 nye abbonenter til vores nyhedsbrev vil vi udtrække en vilkårlig vinder, som vil blive offentliggjordt i forbindelse med denne tekst. Vi vil derfor udtrækker en vinder når vi opnår 1000-, 2000-, 3000-, 4000 abonnenter, osv.

B2B salg (business to business)

Hos BestShops tilbyder vi også B2B, også kaldt engros eller erhvervshandel. Som udgangspunkt er betingelserne de samme for denne kunde gruppe, som beskrevet i denne tekst. Dog kan der laves særlige aftaler blandt partnerne som kan og vil ophæve modsigende betinger på denne side.

Uoverensstemmelser og tvister

Enhver tvist eller uoverensstemmelse mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov. Ifølge ny europæisk lovgivning, skal alle webshops pr 15/2-2016 oplyse kunden om hvordan de enkelt og nemt kan ingive en klage til det offentlige. Dette er selvfølgelige kun aktuelt for kunden såfremt der ikke kan opnås en tilfredstillende løsning med forretningen hvor et køb er foretaget. Denne lov gælder selvfølgelig også for os – så derfor oplyser vi her hvad du kan gøre i sådanne et tilfælde:

  • Den første og lettelste mulighed er den danske genvej til indgivelse af klager imod en webshop: http://www.forbrug.dk
  • Den næste måde er ved at gå direkte til den fælles europæiske forbrugerportal, som hedder “Online Dispute Resolution”: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Close